Lista 100 rzeczy, które chomikowałam i z którymi warto zrobić porządek 

Byłam Chomikiem. Przeorałam całe mieszkanie i się przeraziłam, ile rzeczy zgromadziłam przez całe moje życie. Do recyclingu poleciało m.in. ponad: 70kg(!) makulatury, ok. 50 słoików, 5 reklamówek ubrań i mnóstwo plastikowych śmieci. Co zbierałam? Praktycznie wszystko, bo szkoda, bo kiedyś się przyda, bo sprzedam, bo oddam znajomym, bo nigdy nic nie wiadomo, bo kiedyś ktoś użył tego w ciekawy sposób i ja też kiedyś tak zrobię. Guzik prawda. Żyjemy w takim tempie, że uwierz, że nie wrócisz do tych stert niepotrzebnych rzeczy. Ci, co nie idą do przodu, zostają w tyle, więc dlaczego niby miał(a)byś czytać czasopismo sprzed X lat czy spędzać godziny naprawiając rożne rzeczy bez gwarancji powodzenia, że w ogóle zadziałają?! A tak właściwe, to i tak byś ich nie używał(a), bo jakoś obecnie potrafisz bez nich żyć 😀

Jak już wspomniałam, zbierałam praktycznie wszystko. Poniższa „lista chomika” jest subiektywna i nie wszystkie punkty pewnie Cię dotyczą. A być może dodał(a)byś swoje własne zbiory?

Spisałam 100 rzeczy, które chomikowałam i których się pozbyłam (sprzedałam, oddałam lub wyrzuciłam) i czuję się teraz dużo lepiej! 😀

1. Stare lub zniszczone meble.
2. Nienoszone ubrania, buty, torebki, portfele.
3. Stara biżuteria.
4. Niezakładane ozdoby do włosów.
5. Kosmetyki, które utraciły swoją konsystencję.
6. Zużyte przybory do makijażu.
7. Próbki z gazet, aptek, o których istnieniu zapomniałam i nawet nie wiem, jakie miały zastosowanie.
8. Przeterminowane leki.
9. Niesprawne termometry.
10. Zużyte baterie.
11. Żarówki niepasujące do moich lampek / karniszy.
12. Popsute latarki (również te małe w formie breloczków).
13. Centymetry i ołówki z IKEI 🙂
14. Śrubokręty-gadżety jak na załączonym zdjęciu.

15. Gadżety reklamowe w formie otwieraczy do wina/piwa.
16. Niesprawne zapalniczki.
17. Zardzewiałe kłódki.
18. Nieużywane odblaskowe gadżety, taśmy.
19. Fragmenty kabelków niewiadomego pochodzenia.
20. Używane bandaże.
21. Stare torby na prezenty.
22. Dziurawe reklamówki.
23. Worki nie pasujące do mojego odkurzacza.
24. Nienoszone płócienne torby.
25. Zniszczone serwetki.
26. Uszkodzone woreczki strunowe.
27. Połamane szczotki, kijki do mopa, wiadra, miski.
28. Zaschnięte farby i pędzle.
29. Pudełka i instrukcje po sprzętach już po okresie gwarancji.
30. Przypalone garnki i patelnie.
31. Obite szklanki, miski, talerze.
32. Promocyjne szklanki / kufle.
33. Niepotrzebne słoiki.
34. Nieużywane plastikowe pojemniki na żywność.
35. Pęknięte sztućce plastikowe.
36. Zardzewiałe sztućce.
37. Przeciekające kubki termiczne.
38. Nieużywane tarki.
39. Przypalone drewniane lub stopione silikonowe przybory kuchenne.
40. Zniszczone formy do ciasta.
41. Nieużywane przyrządy do wypieków.
42. Końcówki mrożonek.
43. Sosy niepasujące do moich potraw (obowiązkowo pożegnałam maggi).
44. Słodziki, kostki rosołowe i nieużywane przyprawy (głównie te warzywne do potraw, czyli wegeta).
45. Stare lub niesmaczne herbaty, zioła i kawy.
46. Nieużywane soki i oleje.
47. Stare sucharki, wafle i chlebki chrupkie.
48. Nieużywane lub przeterminowane sypkie produkty spożywcze, np. mąka, makarony, kasze, ryż.
49. Stare multiwitaminowe tabletki musujące.
50. Dawno otwarte produkty puszkowane.
51. Uszkodzone miksery, opiekacze, grzałki.
52. Tajemnicze małe słoiczki na drzwiach lodówki, o których zawartości już kompletnie nie pamiętałam.
53. Zeschnięte końcówki szynki, sera.
54. Słoiki, w których jeszcze trochę zostało 😉
55. Ketchupy i musztardy, które mi nie posmakowały.
56. Nadpsute warzywa i owoce.
57. Konfitury, które niekoniecznie się udały.
58. Duże słoiki, np. po ogórkach konserwowych, w których pływała tylko woda 😉
59. Chemia i alkohole, które straciły swoją konsystencję.
60. Wielokrotnie rozmrażane i zamrażane produkty.
61. Nieprawidłowo przechowywane produkty spożywcze.
62. Dziurawe, przypalone, poplamione i poszarzałe ściereczki kuchenne.
63. Szorstkie lub zniszczone ręczniki.
64. Stara pościel, kołdry i poduszki.
65. Nieużywane śpiwory, koce, narzuty.
66. Niezawieszane od dawna firanki, kotary, zasłony, rolety, żaluzje.
67. Zakurzone dekoracje, ozdoby, bibeloty.
68. Stare kartki pocztowe.
69. Okładki niepasujące na książki.
70. Zakurzone książki i gazety.
71. Segregatory z kolekcjami magazynów, poradników, wycinków z gazet i nieużywanych przepisów (dzisiaj wszystko jest w internecie).
72. Stare paragony i instrukcje obsługi.
73. Nieuruchamiane od dawna płyty CD i DVD.
74. Nieaktualne materiały szkoleniowe.
75. Plakaty z idolami.
76. Stos rzeczy koniecznych do przeczytania już kilka lat temu.
77. Materiały ze studiów.
78. Książki i zeszyty z lat szkolnych.
79. Leksykony zwierząt, atlasy świata, encyklopedie, słowniki.
80. Mapy i przewodniki.
81. Zaproszenia ślubne, kokardki.
82. Tuzin zakładek do książek.
83. Magnesy i notesy zawieszone na lodówce.
84. Zbędne koraliki i guziki.
85. Nieużywane słuchawki.
86. Zbędny lub popsuty sprzęt elektroniczny.
87. Wizytówki (po ich sfotografowaniu).
88. Ulotki reklamowe, gazetki, nieważne kupony, karty i zniżki rabatowe.
89. Lektury szkolne i ich opracowania.
90. Kasety VHS (po przegraniu niektórych na nośniki cyfrowe).
91. Kasety magnetofonowe.
92. Nieużywane gry planszowe.
93. Puzzle z zagubionymi częściami.
94. Niepełne talie kart.
95. Podkładki pod piwa.
96. Stare karteczki do segregatorów.
97. Puste kartki, zeszyty, notesy.
98. Stare kalendarze.
99. Nieużywane teczki, koszulki.
100. Wypisane długopisy i długo by jeszcze wymieniał 😉

A Wy jakie rzeczy, z którymi nie możecie się rozstać posiadacie? Czy udało Wam się pozbyć czegoś z powyższej listy w ostatnim czasie?

2 comments

    1. Przez bardzo długi czas dokładnie tak samo myślałam 😉 Najtrudniej było zacząć „odchomiczanie” a tworzenie tego wpisu tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że było warto 😀

Skomentuj

