Kto produkuje dla Biedronki, czyli jak fabryka jest ta sama to po co przepłacać? (cz. 5)

    Zapraszam na piątą i ostatnią listę 😉 A pozostałe części można przeczytać tutaj:
    Część pierwsza.
    Część druga.
    Część trzecia.
    Część czwarta.
    1. Sos czosnkowy Madero 410g 3.99 PLN – Develey 410g 4.99 PLN

Zrzut ekranu 2015-10-10 o 11.39.07     ShotType1_328x328

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003120017622

2. Majonez kanapkowy Splendido 420ml 3.99 PLN – Develey 400ml 5.85 PLN

    DEVELEY MAJONEZ DELIKATESOWY 400ML

Źródło: http://www.kmdelikatesy.pl/node/66806

3. Musztrada sarepska Rikka 210g 1.19 PLN – Develey 210g 1.19 PLN
     Develey Musztarda sarepska 210 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003005813451

4. Musztarda stołowa Madero 210g 0.99 PLN – Develey 210g 1.19 PLN

    Develey Musztarda stołowa 210 g

Źró∂ło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003005813468

5. Ketchup Tomatini 750g 2.79 PLN – Dawtona 750g 4.49 PLN (po przeliczeniu ceny opakowania 500g 2.99 PLN)

.    Dawtona Ketchup łagodny 500 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003010284406

6. Koncentrat pomidorowy Madero 190g 1.39 PLN – Jamar 180g 1.89 PLN
    Koncentrat JAMAR POMIDOROWY słoik 180g

Źródło: http://www.alleceny.pl/produkt/17547/koncentrat_jamar_pomidorowy_sloik_180g

7. Olej wyborny Słoneczne Ziarna 500ml 4.99 PLN – Kujawski (Kruszwica) 500ml 6.65 PLN (po przeliczeniu ceny opakowania 750ml 9.98 PLN)
    Kujawski Olej 3 ziarna 750 ml

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003010231981

8. Olej słonecznikowy Fabiola 1 litr 4.68 PLN – Bartek (Kruszwica) 1 litr 6.49 PLN
Zrzut ekranu 2015-10-10 o 12.00.08    

  
Źródło: https://s.tesco.pl/pl-PL/products/2003000059540

9. Krakersy solone PUB 175g 1.89 PLN – Lajkonik (Lorenz właściciel Polsnack) 180g 3.29 PLN

Lajkonik Krakersy super 180 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003000054125

10. Pistacje solone Akardo 200g 9.99 PLN – Felix (Intersnack) 200g 16.66 PLN (po przeliczeniu ceny opakowania 240g 19.99 PLN)
    Felix Pistacje solone 240 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003005129040

11. Słonecznik prażony Akardo 200g 2.39 PLN – Mogyi 200g 3.80 PLN (po przeliczeniu ceny opakowania 100g 1.90 PLN)

    SŁONECZNIK SMAŻONY SOLONY 100G MOGYI

Źródło: http://www.ekaprys.pl/sklep/product.php?id_product=7486

12. Orzeszki ziemne smażone solone Top Akardo 400g 5.99 PLN – Felix (Intersnack) 380g 9.99 PLN
    Felix Orzeszki ziemne smażone i solone 380 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003005129026

13. Chrupki Na Maxa 150g 1.85 PLN – Przysnacki (Intersnack) 150g 2.99 PLN
    Przysnacki Chrupki o smaku zielona cebulka 150 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003011785728

14. Chips Top Chips Tasty 225g 2.49 PLN – Przysnacki (Intersnack) 225g 5.82 PLN (po przeliczeniu ceny opakowania 135g 3.49 PLN)

    Przysnacki Chipsy o smaku wędzony boczek 135 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003120512905

15. Czekolada Magnetic 100g 2.19 PLN – Wawel 102g 2.19 PLN (produkt z Biedronki nieznacznie droższy)
    Wawel Malaga śmietankowa z rodzynkami Czekolada nadziewana 102 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003010340232

16. Baton o smaku advokat Amigos 40g 0.99 – Wawel Maciek 40g 1.18 PLN (po przeliczeniu ceny opakowania 47g 1.39 PLN)

    Wawel Maciek adwokat XXL Baton nadziewany z czekolady mlecznej 47 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003011377695

17. Baton musli Vitanella 40g 1.19 PLN – Sante 40g 1.79 PLN

    Sante Baton zbożowy musli z dodatkiem wiśni i żurawiny 40 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003120484338

18. Crunchy owocowe Vitanella 350g 3.59 PLN – Bakalland 300g 5.49 PLN

    Bakalland Ba! Musli chrupiące 5 bakalii 300 g

Źródło: http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003120484396

Reklamy

15 comments

  1. O matko! Nie. Błagam. Proszę nie mylić oleju słonecznikowego z olejem rzepakowym (kujawski jest rzepakowy). To jest bardzo niebezpieczna zmiana. Rzepak jest naszym polskim wspaniałym produktem, niesamowicie zdrowym. Niestety nie można powiedzieć tego o oleju słonecznikowym. Nie warto, naprawdę nie warto dla złotówki różnicy szkodzić swojemu zdrowiu. Olej rzepakowy dostarcza tłuszczów omega 3 w dużej ilości, za to słonecznikowy omega 6, których mamy aż za dużo. Potrzebujemy rzepakowego, kupujmy olej rzepakowy nawet jeśli jest trochę droższy.

    1. Aga,

      wielkie dzięki za wyłapanie tego! Artykuł poprawiony 🙂 Olej Bartek jest słonecznikowy a Kujawski to olej rzepakowy i to jego powinniśmy spożywać, jak słusznie zauważyłaś 🙂 co więcej olej rzepakowy dłużej zachowuje świeżość i wysoką jakość 🙂 rzepak górą!

    2. Aga,
      rzepak – nasz „wspaniały produkt”, ale w dużej mierze produkowany przez Monsanto, więc też raczej nie ufałabym mu tak bardzo.

      1. ZT Kruszwica jest częścią Grupy Bunge, światowego lidera w przetwórstwie nasion oleistych i największego na świecie producenta olejów roślinnych, prowadzącego swoją działalność w ponad 40 krajach na świecie. Zarząd Zakładów Tłuszczowych Kruszwica poinformował, że w dniu 30 lipca 2015 roku spółka zawarła z Bunge Handelsgesellschaft mbH umowę sprzedaży śruty rzepakowej. Jest to produkt uboczny powstały podczas tłoczenia oleju z nasion rzepaku w krajowych zakładach z krajowego rzepaku i jest wolny od GMO (nie zawiera nasion roślin modyfikowanych genetycznie).
        Oficjalnie ZT Kruszwica nie stosują GMO:
        https://m.facebook.com/ZKujawskimPomagamyPszczolom/posts/270783579627779

  2. Może i faktycznie wychodzi taniej ale zobaczmy na skład lepiej oszczędzać na czymś innym niż na jedzeniu 🙂

  3. Mimo, że dany produkt produkuje znana firma np: piątnica dla dyskontu np: Biedr… i mimo, że podane składniki są takie same jak w produkcie tej firmy dostępnym ogólnie, pod jej marką nie znaczy to ,że są to te same produkty. Bo być nie mogą .

    1. Cześć barubar,
      napisz proszę, dlaczego uważasz, że nie mogą to być te same produkty. Czy uważasz, że wprowadzenie drugiej linii produkcyjnej i opracowanie receptury firmie się opłaca skoro i tak cena w Biedronce jest (czasami) dużo niższa?
      Pozdrawiam

      1. W większości się zgodzę – tzn. w większości przypadków jest nieopłacalnym przestawianie linii produkcyjnej, opracowywanie nowych receptur itd.
        Jednak pod uwagę trzeba wziąć, że Biedronka to coraz większy gracz na rynku, negocjuje coraz niższe ceny od producentów i jest często jednym z głównych nabywców wśród tych producentów.
        Może to skutkować tym, że będzie się opłacało zmienić recepturę lub nawet będzie to konieczne, żeby utrzymać się jako dostawca Biedronki.

        W liście powyżej wątpliwości mam do keczupu. Tomatini ma gorszy skład od Dawtony z Tesco (koncentrat pomidorowy zamiast pomidorów).
        Dawtona wypuszcza również keczup w przeźroczystym opakowaniu, który ma dużo większą ilość pomidorów na 100g. Ogólnie ma całkiem spory wybór keczupów. Więc można się domyślać, że taki Tomatini jest robiony specjalnie pod Biedronkę lub ogólnie jako keczup najbardziej ekonomiczny nie sprzedawany pod własną marką (np. hurtowo dla gastronomii).

      2. Cześć Tomek,
        zgadza się, skala zamówień od Biedronki może uzasadniać stworzenie drugiej linii produkcyjnej, czyli bez zmian pozostaje fakt, że etykiety trzeba czytać 🙂
        Pozdrawiam,
        Sylwia

      3. Opakowania nowe opłacało im się robić. Niestety ale to nie są te same produkty, to widać nawet gołym okiem bez analizy laboratoryjnej. Niektóre produkty wystarcza rozcieńczyć (tak jak płyn do mycia naczyń Ludwik produkowany dla Rossmanna) a w innych przypadkach używają składników gorszej jakości niż te, które idą do produkcji flagowych produktów producenta.

      4. Cześć MARS,
        jak ze wszystkim trzeba być ostrożnym i czytać etykiety 😉
        Pozdrawiam,
        Sylwia

  4. wg mnie produkt ten sam, różnica w cenie wynika z hurtowych zamówień i marketingu/reklamy produktu z tzw. głównej lini

    1. Hej Janek,

      Coś w tym jest. Marketing / reklama mogą stanowić przeważającą część ceny danego produktu. Dlatego warto czytać etykiety 😉

      Pozdrawiam,
      Sylwia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s