Kupuj świadomie, czyli 10 porad jak nie wydać oszczędności z jedzenia na lekarzy 

Oszczędzamy na jedzeniu, a potem wydajemy fortunę na lekarzy. Jeśli chcesz tego uniknąć, wystarczy pamietać o poniższych czynnościach:

1. Czytaj i etykiety i unikaj żywności z długą listą składników oraz dużą ilością sztucznych barwników i konserwantów. Stawiaj na jakość.

2. Pytaj o skład, gdy kupujesz np. mięso i sery na wagę. Za produkt dobrej jakości trzeba zapłacić, ale organizm Ci za to podziękuje.

3. Wybieraj produkty sezonowe i ze sprawdzonych źródeł. Pokochaj to, co proste.

4. Rób posiłki w domu i radziej jedz na mieście. Znasz wtedy skład tego, co jesz a dodatkowo oszczędzasz.

5. Miej własne zioła, rób własne przetwory, warzywa na patelnię, mieszanki sałat, chleb, musli, jogurt itp.

6. Zrezygnuj (lub przynajmniej ogranicz) alkohol, słodycze, fast-foody oraz słodkie napoje.

7. Korzystaj z przecen mądrze i nie kupuj dużej ilości produktów z krótkim terminem ważności. Weź tylko tyle, ile potrzebujesz i wiesz, że zdążysz zużyć.

8. Bądź otwarty na inne marki produktów, porównuj skład i ceny za sztukę, kg, litr itp.

9. Wyrzuć kostki bulionowe, słodziki i przyprawy w płynie o tajemniczym składzie.

10. Nie objadaj się i nie marnuj żywności, ale też nigdy nie spożywaj, gdy jest już nadpsuta, bo jesteś tym, co jesz 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s