Nie kupuj obietnic, dbaj o zdrowie a nie o wagę

Jaka jest Twoja idealna waga? Co jest jej wyznacznikiem? Czy, tak jak większość osob, korzystasz z tabeli prawidłowej wagi do wzrostu? Czy zastanawiałeś się jak ona powstała? Czy wiesz, że przez lata była wiele razy zmieniana a istotny wpływ na jej dzisiejszy wygląd miał główny statystyk największego przedsiębiorstwa ubezpieczniowego na świecie Metropolitan Life – Louis Dublin, który analizował składki? W latach 40. w oparciu o przeprowadzone badania stwierdził on, że otyłe osoby częściej umierają młodo. Wówczas utożsamił on szczupłość ze zdrowiem a nadwagę z wyższym wskaźnikiem śmiertelności. Sporządził tabelę zachęcają do ważenia, by zapobiec przedwczesnej śmierci. W oparciu o idealną masę ciała osób w wieku 25-30 lat, Dublin przesunął próg decydujący o nadwadze o wiele niżej. Liczba osób zakwalifikowanych jako „otyłe” diametralnie wzrosła. Zdrowi ludzie zaczęli mieć problemy z wagą a przemysł dietetyczny zaczął rosnąć w siłę.

Po dzień dzisiejszy wydawane są pieniądze na zakup obietnic idealnej sylwetki. Dlaczego tak się dzieje? Bo one się nie spełniają a klienci wciąż wracają i próbują od nowa. Jakby te wszyskie diety i specyfiki były skuteczne już dawno by ten biznes upadł. Zamiast kontrolować wagę i wydawać mnóstwo pieniędzy na nieskuteczne produkty, warto skupić się na sprawności fizycznej. Waga nie powinna być wyznacznikiem zdrowia a dodatkowe kilogramy stanowić przeszkody, by być wysportowanym i dzięki temu żyć zdrowo. Lepiej skończyć z kupowaniem obietnic i zmienić styl życia na zdrowszy, bo …

Zdrowo nie znaczy drogo:
1. Zamiast tradycyjnych chipsów ziemniaczanych (ok. 30PLN/kg) – wybierz pokroje w plasterki: marchek, jabłka, kapustę , buraka itp. (ok. 1,5PLN/kg).
2. Zamiast napoju gazowanego (ok. 2,5PLN/litr) – wielowitaminowe tabletki musujące (ok. 3,2PLN/20 tabletek). Przy założeniu, że każdą tabletkę rozpuścimy w 0,3 litra wody, otrzymamy 6 litrów napoju gazowanego w cenie ok. 0,53PLN/litr (+przefiltrowana woda ;)!
4. Do mleka/jogurtu zamiast musli fitness (ok. 25PLN/kg) – płatki owsiane górskie (ok. 4PLN/kg) i banan (ok. 5PLN/kg).
5. Zamiast słodyczy (od ok. 10PLN/kg) – owoce (od ok. 2PLN/kg).
6. Zamiast sosu w proszku (ok. 50PLN/kg) – pomidory z ziołami (ok. 6PLN/kg).
7. Zamiast serków light (ok. 10PLN/kg) – jogurt naturalny (ok. 5PLN/kg).
8. Zamiast masła do kanapek (ok. 20PLN/kg) – musztarda (ok. 10PLN/kg) lub ser biały (ok. 10PLN/kg) rozrobiony z naturalnym jogurtem, warzywami lub ziołami.
9. Zamiast Big Maca (9,5PLN/szt.) – 0,6kg ryby (np. makrela ok. 16PLN/kg).
10. Zamiast makaronu (od ok. 4PLN/kg) – kasze (od ok. 2PLN/kg).

W napadzie głodu napij się ciepłej wody (np. z sokiem z cytryny) lub gorącej zielonej herbaty.

20140518-110549.jpg
Źródło: http://ek.pl/artykul/441/jak-przemycic-zdrowie/

Darmowe (lub niedrogie) sposoby na uprawianie sportu:
1. Spacer.
2. Bieganie.
3. Gry zespołowe (piłka nożna, siatkówka itp.).
4. Taniec.
5. Pływanie (na otwartych akwenach).
6. Gimnastyka.
7. Skakanie na skakance.
8. Wchodzenie po schodach.
9. Latający talerz (frisbee).
10. Aerobik.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s